Om föreningen och dess medlemmar

Allmän information

Ronneby Ekomarknad är organiserad och registrerad som ideell förening. Föreningen är givetvis godkänd för F-skatt. Att föreningen och verksamheten, denna ”ekorörelse”, vilar på något vi kallar ”ekogrund” behöver kanske inte tilläggas, men ta gärna en titt på vad detta ”eko” står för i denna tämligen fundamentala ”ekogrund”.

Föreningen är öppen för alla som vill delta aktivt i föreningsarbetet, och som är villiga att, i sitt arbete i föreningen, hålla sig till den ordning som gäller. Som kund behöver du givetvis varken vara medlem i föreningen eller hålla dig till någon av oss bestämd ordning. Detta är nämligen en förening styrd av aktiva medlemmar, och inte någon konsumtionsförening.

Medlemmar i föreningen

Ben Andersen

Ben AndersenÄr f n mest aktiv i den egna verksamheten BenTrix, samt i LotusEco i Karlskrona. Ansvarar också bl a för webbsajten EkoBlekinge, en ekoguide för Blekinge.

Kjell Askling

Kjell AsklingOrdförande för föreningen, och aktiv i föreningens verksamhet, liksom i ett antal andra ekoorganisationer. Nås via epost kjell.askling(hos)rem.e372.se eller på telefon 0457-175 10.

Mona Björs

Mona BjörsKassör och allt i allo i föreningen, och aktiv i föreningens verksamhet, liksom i ett antal andra ekoorganisationer. Nås via epost mona.bjors(hos)rem.e372.se eller på telefon 0457-175 10.

Fler behövs i arbetet

Hör av dig till oss om du vill vara med i uppbyggandet och utvecklingen av denna helande och nyskapande ekorörelse. Du kan delta i den omfattning och på det sätt som passar dig. Alla kan göra något, men vi är speciellt intresserade av att få kontakt med intresserade som har kunskaper inom någon eller några av föreningens verksamhetsgrenar, eller som vill fungera som kontaktperson inom sitt närområde. Ett intressant arbete, och en ny dimension,  med nya möjligheter, väntar på dig.